13
Jan
11

Solitär (11 av 365)

Idag då jag gick ut i köket såg jag denna fågel, som jag antar är en örn, sitta i tujjan mittemot.
Jag rusade in för att hämta kameran med 400mm objektivet. Tre bilder fick jag, dock inte utav bästa kvalitet. Det är inte första gången jag ser fågeln mäktigt sittandes i denna 10-20 meter tujja.

Någon av er kanske vet var det är för en fågel?
Jag tror att det är en kungsörn eller kanske en havsörn.
Men eftersom jag inte är någon expert på fåglar kan jag ha fel!

5 Responses to “Solitär (11 av 365)”


  1. januari 13, 2011 kl. 1:12 e m

    Oj, häftigt! Men jag vet inte vilken sort det är

  2. januari 13, 2011 kl. 5:21 e m

    Du lyckades ändå ganska bra 🙂 Inte lätt att vara snabb när tillfället ges…

  3. januari 13, 2011 kl. 9:06 e m

    Tänk om man hade fått ett sånt tillfälle någon gång
    För ca en vecka sedan kom vi körande på kvällen och får plötsligt syn på ett par harar som slog på en åker, de stod på bakbenen och höll framtassarna mot varandras. Naturligtvis hade jag inte kameran med, men till tröst var att det inte möjlighet att stanna för vi upptäckte dem precis där vägen svängde och det var dessutom mycket halt.

  4. januari 23, 2011 kl. 3:04 e m

    Ser att du fått svar om pippin redan men jag kan också intyga med maken bakom ryggen att det är en ormvråk. Örnarna är mycket större och när du ser en sån vet du astt du inte tar fel 🙂

    Snygg solitär!

  5. mars 5, 2011 kl. 4:31 e m

    Snyggt. Du är ganska lyckligt lottad o ha en sån här mäktig rovfågel runt knuten så att säga. Det är inte helt lätt att få fatt på rackarna. Dom har en tendens att både vara skygga på språng.


Kommentera

