19
Mar
11

Vårtecken (60 av 365)

Nu har dessa små underbart vackra blommorna också tagit sig upp från vintervilan!
Ett stort leende klistrade sig på munnen då jag såg att krokusen också börjat blomma!

Äntligen, äntligen är våren verkligen på gång!!

Har börjat funderar över när man ska beskära rosorna?

Det jag hört är att det ska göras i samband med att björken får sina musöron.
Ett annat bud jag hört är att det ska vara klart då björken fått musöron!

Någon expert som vet?

4 Responses to “Vårtecken (60 av 365)”


  1. mars 19, 2011 kl. 11:47 f m

    odla.nu

    Lite avis på att det är mer än grönt på toppen av dina lökar. Här ser jag bara gröna som toppar som kommit upp.

  2. mars 19, 2011 kl. 11:57 f m

    ….åh så härligt!!!
    Att se grönt å nästan utslagna knoppar….
    Här kom det 15 cm snö igår igen, så det lilla som smält bort av den meter snö vi har den är tillbaka… tråkigt!
    Så det tar nog ett bra ta innan jag ser bar mark…

  3. 3 Marie Breskic
    mars 19, 2011 kl. 5:26 e m

    Här på Västra Balkan står de i full blom och tulpaner och påskliljor är också på gång, men en gång, bara en gång, har jag sett tussilagor och då helt oväntat utanför en bank mitt inne i stan. Konstigt.

  4. mars 20, 2011 kl. 7:33 f m

    Å vilket underbart vårtecken! Här i Roslagen är det mycket snö som ska bort innan vi kan se do där.


Kommentera

